Domácnost Boží
Po několika úvodních kapitolách, pojednává toto třísvazkové dílo o hlavních otázkách všeho náboženského myšlení – Bytosti Boží, pratvorby duchovního světa, vzniku hmotné světové tvorby, stvoření lidského rodu a pradějin lidstva až k velké územní katastrofě, k potopě. Forma projevu je v tomto spisu, jakož i v téměř všech Lorberových spisech, nevědecky zaměřené pojednání, poutavé, živé líčení života, podávající nejhlubší poučení o všech otázkách bytí zde i na onom světě. Neporovnatelně důkladným způsobem je tak duši podána bytost Boha a jeho duchovní a hmotné tvorby, a v dějinách pralidství předloženo zrcadlo našeho lidského bytí, jakož i ukázaná cesta po které můžeme z lidské nedokonalosti dospět k blaženému dokončení.
Z předmluvy
Písař tohoto díla vážně hledal a nalezl, co hledal. Prosil, a bylo mu dáno; a jelikož tloukl na pravé dveře, byly mu otevřeny a skrze něho také všem, kteří jsou dobrého srdce a dobré vůle. Těm však, kteří tu hledají, bádají a kritizují ne srdcem, nýbrž vždy jen svým domněle čistým světským rozumem, a místo aby zatloukli na živé jméno věčného Dárce všech dobrých darů, tlukou na tvrdou a mrtvou skořápku hmoty, nebude dáno a otevřeno. Neboť Duch Páně Se nezjevuje nikdy rozumem rozumných světa, nýbrž jen v prostotě a skrze prostotu srdce těm, kteří před světem rozumných platí a bývají známi jako blázni; leč rozum moudrých světa vezme před prostotou oněch bláznů v krátké době za své.
Kdo toto dílo bude čísti s pokorným a věčně věřícím srdcem, tomu se z něho dostane všeliké milosti a požehnání, a pravého autora v tomto díle nezneuzná. Čistě rozumové kastě je však beztoho jedno, čte-li Daniela, či Sir Waltera Scotta, či Rousseaua, anebo Hegela; neboť rozum světský bere vše světsky a výše stojící sdělení shora považuje za pouhý sebeklam neučených, ale od přírody na fantazie bohatých lidí, kteří by rádi svými mystifikacemi za něco platili a něčeho dosáhli, protože na cestě čistě rozumové nemohou ničeho dosáhnout, neboť tato cesta jim nutně chybí!
Avšak ať to nikoho nesvede! Jak často již byla čtyři evangelia podezírána; jsou proto v srdcích opravdových vyznavačů Boha méně cenná?! Jak často jsem byl již Já Pán a Dárce života a každého z něho vpravdě prospěšného daru, prohlášen světskými mudrci za pouhého člověka, za magnetizéra, také za podvodníka a také již za čistě vybájenou osobu a jsem do této chvíle miliony lidí takto prohlašován! A přece to ty ostatní miliony lidí nezmate. Tito jako uskutečňovatelé a nikoli jako pouzí posluchači Mého slova viděli v prostotě svého srdce, že Ježíš z Nazaretu byl více, nežli zač Ho mnozí učenci světa považují, anebo vůbec nepovažují. Proto se při tomto díle nikdo nedrž úsudku světa, který vyvyšuje jen to, což jeho jest, nýbrž drž se jedině hlasu srdce prostých! Prostí podají každému před očima dobrého Dárce správný úsudek. Rozum mudrců světských najde tu však nejlepší příležitost, aby na to mnohonásobně narážel. Blaze mu, neztroskotá-li se při tom úplně!
První díl vyšel knižně pod názvem Boží říše (Trigon, 2000).
1. díl – pravěk Země, stvoření Adama a Evy, Kain a Abel, Asmahel, Abedam, Ghemela
2. díl – Lamech a Ghemela Pánem oddáni, Purista, Uranion, Hored, Thubalkain
3. díl – král Lamech, Metuzalém, Ohlad, Mahal, Noe, podoba Země před Noem
slovenský překlad
1. diel – pravek Zeme, stvorenie Adama a Evy, Kain a Ábel, Asmahael (1. zväzok)